Seni Seviyorum: Bodrum

Na twee actieve vakanties, Limburg en Londen was ik toe aan rust. Ik wilde nog even een weekje met de benen in de lucht, gewekt worden door de felle zon, vertoeven aan het strand en dobberen in de zee. Na 10.000 virtuele tripjes op D-reizen, Sunweb, Arke en vele andere reisorganisaties wist Sunweb precies waar mijn hart naar verlangde. Jack ‘vakantie’ pot! Mijn beste vriendin vond één dag voor de geplande vertrekdatum het 5 sterren   hotel : Delta Beach Resort in het prachtige Bodrum. Viva vakantie!

Delta Beach Resort ligt dertig minuten van Bodrum-centrum vandaan aan de baai in Yalikavak. Het hotel heeft een strak maar modern interieur.  Precies, waar ik van houd. Mijn hotelkamer was zandkleurig en ruim ingedeeld. We hadden een prachtige badkamer, grote bedden en een gigantische klerenkast. Vanaf ons balkon hadden we een prachtig uitzicht op het strand wat zeker 5 sterren waard was! Iedere ochtend voelde ik mij weer blessed als ik vanaf mijn balkon mijn beste vriendjes zag: de zon, zee en het strand. Say cheese!

Faciliteiten
Het fitnesscentrum heeft mij niet gezien, maar het welnesscentrum wel. De Hammam was werkelijk heaven on earth! Ik ben twee uur lang van top tot teen als een Goddess behandeld! In de haar salon kon je zelf voor een nieuwe coupe gaan of je wenkbrauwen epileren. Verder kon je ook de o-zo-beroemde vakantie kiekjes laten schieten door hun eigen fotograaf. De dagelijkse entertainment varieerde van live muziek tot aan Latin dance class.

Köfte
Het eten was heerlijk, we hebben voornamelijk genoten van vlees, vers fruit en smakelijke toetjes. Iedere dag was er een lopend buffet voor het ontbijt, de lunch en diner. In de middag was onze vaste prik: de snackbar aan het strand. We vulden ons bord met Turkse lekkernijen, zoals Turkse pizza en Köfte. Onze avond sloten we af met de barman’s special,  Lime cocktail!

Bodrum Look-a-like’s
Shoppen stond niet op mijn to-do-list, maar helaas kon ik de verleiding niet weerstaan toen ik de leren-look-al-like Céline bag, Guess horloge en Tom Ford glasses zag. Als ik goed gelovig was, had ik waarschijnlijk overbagage aan tassen. Je kunt namelijk op elke hoek van de straat look-a-like’s scoren, alleen moet je goed op de kwaliteit letten. Twee winkels staken er boven uit, die wilden niet alleen verkopen maar vinden de klant ook belangrijk. Dus heb ik ook daar mijn Céline bag gescoord voor 150 euro.  Mijn beste vriendin die heeft die van haar voor 170 euro gescoord omdat die van de nieuwe collectie is. Na het shoppen waren we uitgeput en zijn we neergeploft bij Bodrum Café voor heeerlijke wafels met een prachtig uitzicht op de kade. Daarna hebben we nog gesnuffeld bij de toeristische winkeltjes voor souvenirs voor de thuisblijvers.

Back to business
De vakantie stak boven al mijn verwachtingen uit. Na acht fantastische dagen wilde ik helemaal geen gedag zeggen tegen Bodrum, maar helaas duty calls: school en werk. De vakantie was tijdelijk, maar onze herinneringen voor altijd.

Bodrum, see you next year!